Filosofie Magazine en frontier oost verkennen samen digitale vernieuwing

Filosofie Magazine heeft de afgelopen jaren grote stappen gemaakt in het online aanbieden van hun content op filosofie.nl. Deze content is, net als hun tijdschrift, voor iedereen die een betrokken en doordacht leven wil leiden. Een volgende stap hierin is om dichter bij hun lezers te staan. Dit willen zij doen door content, zoals boeken, zo goed mogelijk bij de lezers aan te laten sluiten. Om dit op een vernieuwende manier te doen, heeft Filosofie Magazine ons gevraagd de mogelijkheden te verkennen.

Zelf filosoferen wij er ook heel wat af en als trouwe lezers van het tijdschrift hebben we deze mooie kans voor een eerste opdracht met beide handen aangegrepen! Ons gezamenlijke experiment startte met het boek “Vragen van Proust’, dat op 16 januari jl. is uitgegeven door Atlas Contact. Een boek rondom het komen tot zelfinzicht door middel van 61 vragen.

Vragen van Proust

Zelfinzicht en jezelf (leren) kennen: het is iets menselijks en van alle tijden. Zoals wij, in onze zoektocht naar wat frontier oost eigenlijk is, maar ook als individu. Wie ben ik? Ben ik mezelf? Of hoe kan ik mezelf worden? Het is een altijd actueel onderwerp. Je ziet dagelijks krantenartikelen verschijnen over genderidentiteit, onze zoektocht naar een gelukkig leven en welke baan het beste bij je past. Inzicht dat rijker wordt, verandert, maar niet altijd even makkelijk is. Gelukkig is daar Proust, die je laat zien dat je door middel van simpele vragen ook heel wat over jezelf te weten kunt komen! Een tot de verbeelding sprekend boek en dus erg geschikt voor het experiment.

Value proposition design

Samen met Filosofie Magazine hebben we gebrainstormd en de eerste schetsen gemaakt. Met het boek “Vragen van Proust” en ons uitgangspunt hoe we boeken op nieuwe manier onder de aandacht kunnen brengen, is vragenvanproust.nl ontstaan. Een website waarin de bezoeker getriggerd wordt na te denken over de vragen van Proust, met als doel de interesse voor het boek te wekken. Binnenkort evalueren we samen met Filosofie Magazine de resultaten van het experiment. Wij vonden het een super toffe opdracht om te doen!

Bij frontier oost ontwerpen en ontwikkelen we digitale oplossingen waar mensen van houden en organisaties van groeien.